Rehabilitacja

rehabilitacja

Z rehabilitacji korzystają głównie osoby kontuzjowane, będące po urazach lub pacjenci, którzy przygotowywani są do zabiegów ortopedycznych. Celem rehabilitacji jest przywrócenie częściowej lub całkowitej sprawności, w zależności od rodzaju kontuzji lub poprawa ogólnego stanu zdrowia pacjenta. W niektórych przypadkach zabiegi te wykonywane są nawet przez kilka lat w różnych odstępach czasowych. W naszych gabinetach prowadzimy rehabilitację, m.in. pourazową, po zabiegach ortopedycznych, rehabilitujemy też dzieci, a także wykonujemy zabiegi fizykoterapii.

Rehabilitacja pourazowa

Zabiegi rehabilitacji pourazowej powinny być wdrożone w jak najszybszym czasie, tuż po kontuzji, wypadku, jeśli tylko pacjent otrzyma pozwolenie od lekarza-ortopedy. Pozwoli to uniknąć pogłębienia się urazów, a także pomoże szybciej osiągnąć efekty. Nasi specjaliści podejmują się, m.in. rehabilitowania zmian przeciążeniowych ruchu oraz leczeniem zespołów bólowych kręgosłupa czy stawów. Co więcej, pomagamy również pacjentom odzyskać dawną sprawność po złamaniach lub naderwaniach stawów.

Terapia manualna

W ramach rehabilitacji wykonujemy zabiegi terapii manualnej, która świetnie działa na bóle w obrębie kręgosłupa, a także likwiduje napięcie mięśniowe. Polega ona na uciskaniu i masowaniu obszaru znajdującego się w pobliżu bólu, by przywrócić właściwe położenie przesuniętych lub zablokowanych struktur. Nie da się ukryć, że zabieg ten daje praktycznie natychmiastowe efekty.

Zabiegi fizykoterapii

Co więcej, w niektórych przypadkach świetnie sprawdzają się również zabiegi fizykoterapii. W naszych gabinetach przeprowadzamy, m.in. zabiegi: fali uderzeniowej, głębokiej oscylacji, zabiegi z wykorzystaniem lasera wysokoenergetycznego, prądów, szyny CPM.

Rehabilitacja dzieci i kobiet w okresie okołoporodowym

Zajmujemy się także wykonywaniem rehabilitacji neurorozwojowej najmłodszych. Ponadto diagnozujemy i korygujemy wady postawy, a także niwelujemy dolegliwości układu ruchowego dzieci. Warto w jak najmłodszym wieku wdrożyć odpowiednie leczenie rehabilitacyjne. Pozwoli to uniknąć w przyszłości pogłębienia się skrzywienia kręgosłupa. Przyczyni się też do wyrabiania zdrowych nawyków związanych z utrzymaniem prawidłowej postawy przez dzieci.

Zabiegi rehabilitacyjne oraz odpowiednie ćwiczenia są również niezwykle przydatne kobietom będącym w ciąży czy tuż po porodzie. Nasi specjaliści układają, m.in. specjalnie zestawy ćwiczeń dla przyszłych mam oraz pomagają w doborze odpowiednich produktów uciskowych. Co więcej, w naszych gabinetach wykonujemy rehabilitację związaną z terapią, np.:

• rozstępu mięśnia prostego brzucha i kresy białej,
  • mobilizacji blizny po cesarskim cięciu,
  • obrzęków.

Co ważne, pomoc rehabilitanta przyczyni się przede wszystkim do łatwiejszego przebycia okresu ciąży. Pomoże również kobietom szybciej poradzić sobie z dolegliwościami poporodowymi.

Zapraszamy serdecznie na zabiegi rehabilitacyjne do naszych gabinetów. Świadczymy, m.in. usługi terapii manualnej oraz wykonujemy zabiegi fizykoterapii. Co więcej, korygujemy również dziecięce postawy, a także pomagamy kobietom w okresie okołoporodowym.

Rehabilitacja kręgosłupa

W dzisiejszych czasach coraz więcej osób ma kłopoty z kręgosłupem. Dlaczego tak się dzieje? Powodów jest przynajmniej kilka – siedzący tryb życia, stres, niewłaściwa dieta, brak aktywności fizycznej, nadmierne obciążenie pleców itp. Pozostaje pytanie: jak radzić sobie z bólem i dyskomfortem? Niezwykle pomocna może okazać się odpowiednia rehabilitacja, a dokładniej rzecz ujmując kinezyterapia, czyli leczenie poprzez ruch.

Na czym polega przywołana metoda? Bazuje na ćwiczeniach wykonywanych pod okiem specjalisty. Dobiera się je do indywidualnych potrzeb pacjenta, jego możliwości, a także sytuacji zdrowotnej. W terapii zespołów bólowych kręgosłupa rzadko stosuje się również przezskórną stymulację elektryczną nerwów (prądy TENS), masaże zabiegi z użyciem lasera wysokoenergetycznego czy fal akustycznych (ultradźwięki).

Kto powinien skorzystać z rehabilitacji kręgosłupa?

Istnieją różne wskazania do przeprowadzenia wspomnianych procedur. między innymi:

stany zapalne tkanek miękkich;

dyskopatie;

przewlekłe lub napadowe bóle kręgosłupa

przebyte urazy i operacje;

wady postawy;

schorzenia zwyrodnieniowe bądź reumatoidalne;

rwa kulszowa;

nerwobóle.

Jakie korzyści niesie za sobą rehabilitacja kręgosłupa?

Warto podkreślić, że właściwie zorganizowana rehabilitacja przynosi bardzo dobre rezultaty. Usprawnia krążenie krwi, dzięki czemu tkanki są lepiej dotlenione i dochodzi do szybszej regeneracji mikrourazów mięśni. Zwiększa się też zakres ruchu, co znacznie ułatwia funkcjonowanie i wykonywanie różnych codziennych czynności. Pomaga też w zniwelowaniu dolegliwości bólowych, a co za tym idzie poprawia samopoczucie pacjenta i wpływa pozytywnie na jego jakość życia.

Rehabilitacja kręgosłupa ma również duże znaczenie profilaktyczne. Co to oznacza w praktyce? Zabiegi fizjoterapii, rozpoczęte z odpowiednim wyprzedzeniem, pozwalają zapobiegać różnego rodzaju problemom zdrowotnym, takim jak na choćby zwyrodnienie stawu biodrowego czy wspomniana już rwa kulszowa.

Czy sama rehabilitacja kręgosłupa wystarczy?

Pamiętajmy jednak o jednej bardzo istotnej kwestii – często sama rehabilitacja kręgosłupa nie wystarczy. Konieczna jest również zmiana różnych nawyków, które źle oddziałują na organizm. Warto na przykład zażywać więcej ruchu. Nie chodzi o wyczynowe uprawianie sportu. Na początek wystarczą spokojne spacery przez około 20 minut dziennie. Ważne, by plecy nie były ciągle w tej samej pozycji. Trzeba też zwrócić szczególną uwagę na sposób, w jaki podnosimy ciężkie przedmioty. Należy, podczas wykonywania przywołanej czynności angażować przede wszystkim nogi, a nie kręgosłup.

Jak jeszcze można zadbać o swoje plecy? Niezwykle istotną rolę – jak zasygnalizowano na wstępie – odgrywa także odpowiedni sposób odżywiania, dieta bogata witaminy, białko oraz różne inne makro- i mikroelementy. Nadwaga sprzyja pojawieniu się dolegliwości bólowych i zwiększa ryzyko występowania zwyrodnień, zwłaszcza w dolnym odcinku kręgosłupa, czyli lędźwiach. Dopiero kompleksowe działania przyniosą długotrwałe efekty.