Suchy masaż – wskazania do hydromasażu urządzeniem AQUATIZER

fizjosfera

Hydromasaż na sucho wykonywany za pomocą specjalnego łóżka AQUATIZER wyposażonego w dysze masujące odpręża, regeneruje oraz działa terapeutycznie na pacjentów. Zabieg rekomendowany jest osobom cierpiącym z powodu dolegliwości bólowych w obrębie kręgosłupa, stawów oraz przewlekłego stresu. Jakie są zalety suchego masażu? Kiedy warto się zdecydować na terapię?

Urządzenie AQUATIZER do hydromasażu na sucho

AQUATIZER to japoński robot przeznaczony do wykonywania hydromasażu na sucho. Co go wyróżnia spośród innych urządzeń tego typu?

• cztery zrobotyzowane dysze naśladujące techniki masażu, dzięki którym możliwe jest wykonanie skutecznego i niezwykle przyjemnego dla pacjentów zabiegu,
  • automatyczny pomiar wzrostu osoby korzystającej z terapii, dzięki tej funkcji w precyzyjny sposób można wyznaczyć obszar wykonywania masażu,
  • zmiennociśnieniowe poduszki, które w trakcie procedury masują stopy,
  • siedem technik masażu, które można dowolnie łączyć podczas jednej procedury zabiegowej,
  • bezgłośna praca wpływająca w znaczący sposób na komfort pacjentów.

Suchy hydromasaż AQUATIZER – na czym polega?

Suchy masaż przeprowadzany jest za pomocą specjalnego urządzenia (łóżka) AQUATIZER, posiadającego cztery dysze masujące. W trakcie zabiegu pacjent kładzie się na cienkiej membranie, pod którą znajduje się woda. Następnie strumień wody pod wpływem ciśnienia wypływa przez dysze, które poruszają się na siedem możliwych sposobów, doskonale naśladując ruchy wykonywane przez masażystę podczas tradycyjnego masażu. W zależności od potrzeb hydromasaż może zostać przeprowadzony na wybrane partie ciała (np. plecy, nogi). Pacjenci mogą się również zdecydować na masaż całościowy.

Hydromasaż AQUATIZER – wskazania do zabiegu

Hydromasaż na sucho wspomaga leczenie i redukowanie objawów wielu dolegliwości, w tym chorób zwyrodnieniowych kręgosłupa i stawów. W sposób szczególny zabieg rekomendowany jest osobom:

• narażonym na nadmierny i długotrwały stres,
  • intensywnie ćwiczącym,
  • prowadzącym statyczny tryb życia np. przez wzgląd na rodzaj wykonywanej pracy,
  • otyłym,
  • cierpiącym na zespół chronicznego zmęczenia,
  • z niedowładami mięśni bądź zanikami mięśniowymi,
  • narzekającym na dolegliwości bólowe i mięśniobóle spowodowane przeciążeniami lub niewłaściwą postawą ciała,
  • z zapaleniem stawów,
  • cierpiącym z powodu zaburzenia krążenia obwodowego.

Masaż na sucho zalecany jest również pacjentom borykającym się z cellulitem, napięciami i skurczami mięśni. Wśród wskazań do terapii można także wymienić utratę jędrności i elastyczności skóry np. w wyniku postępującego procesu starzenia się.

Suchy masaż AQUATIZER – efekty zabiegu

Poddanie się zabiegowi hydromasażu urządzeniem AQUATIZER niesie wiele korzyści. Suchy masaż:

• likwiduje napięcia mięśni,
  • relaksuje,
  • poprawia krążenie,
  • polepsza samopoczucie,
  • przyspiesza metabolizm,
  • redukuje stres i zmęczenie,
  • łagodzi bóle mięśni, stawów, kręgosłupa,
  • poprawia sprężystość skóry,
  • niweluje cellulit.

Ogromną zaletą hydromasażu jest skuteczność zabiegu. Nie wymaga on specjalnego przygotowania, jest całkowicie bezpieczny, a także nie wymusza na pacjencie żadnego wysiłku. Ponadto w porównaniu do klasycznego hydromasażu nie wymaga kontaktu z wodą.

Hydromasaż na sucho – przeciwwskazania

Mimo że masaż na sucho urządzeniem AQUATIZER jest bezpieczny, istnieją określone przeciwwskazania do jego wykonania. Są to przede wszystkim ciąża i zaawansowane zmiany osteoporotyczne. Hydromasaż nie powinien być przeprowadzony także w sytuacji, gdy pacjent cierpi na chorobę, której objawy mogą się pogorszyć pod wpływem wibracji. W przypadku gdy osoba chcąca się poddać terapii ma gorączkę, problemy z ciśnieniem bądź choruje na nowotwór, przed przystąpieniem do zabiegu, powinna się skonsultować z lekarzem.